Časový harmonogram

Časový harmonogram

September

  • Preštudovať POP MŠ SR na aktuálny šk. rok
  • Analýza rozmiestnenia študentov  na vysoké školy 
  • Informovať študentov  - prehľad VŠ, aktuálne novinky v sieti VŠ
  • Podieľať sa na procese integrácie študentov  so špeciálnymi pedagogicko-psychologickými potrebami do vyučovacieho procesu, spolupracovať na tvorbe individuálnych učebných plánov pre študentov  s poruchami učenia
  • Informovať študentov  4. ročníka o prijímacom konaní na VŠ a o dňoch otvorených hodín na VŠ
  • Štúdium právnych a legislatívnych noriem, ktoré súvisia s výchovným poradenstvom
  • Zaviesť online denník výchovného poradcu a pravidelne robiť záznamy o činnosti

Október

  • Zorganizovať besedu Dve tváre jedného sveta (UNICEF), ktorej cieľom je poukázať na existenciu dvoch svetov detí - na Slovensku a v rozvojových krajinách
  • Zaviesť evidenciu študentov  s poruchami učenia a správania, spolupráca so špeciálnym pedagógom
  • Štúdium odbornej literatúry - spolupráca so špeciálnym pedagógom
  • Príprava a realizácia SCIO testovania pre študentov druhého (výber seminárov) a tretieho (výber maturitných predmetov) ročníka
  • Zabezpečovať účasť študentov  na dňoch otvorených dverí na VŠ (podľa záujmu)
  • Beseda študentov  so zástupcami VŠ (podľa ponuky)
  • Konzultácie so študentmi 4. ročníka o výbere povolania
  • Pracovná porada výchovných poradcov
  • Pohovory so študentmi, ktorí porušujú vnútorný poriadok školy
  • Príprava Burzy povolaní, ktorú organizuje Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny v Martine - Kariérne dni.

November

  • Organizovať návštevy študentov  na dňoch otvorených dverí na VŠ, besedy (podľa ponuky)
  • Zúčastniť sa Burzy povolaní, ktorú organizuje Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny v Martine - Kariérne dni.
  • Spolupráca s triednymi učiteľmi - problémoví študenti, študenti s poruchami učenia a správania
  • Možnosti a potreba pedagogicko-psychologického vyšetrenia študentov  - podľa hodnotiacich správ učiteľov z pedagogickej rady, spolupráca so špeciálnym pedagógom

December

  • Sprostredkovanie nových informácií o VŠ študentom a rodičom
  • Zistiť kritériá prijímacieho konania na školy s talentovou skúškou a informovať študentov  a rodičov
  • Individuálne konzultácie so študentmi, riešenie naliehavých problémov

Január

  • Informačný seminár výchovných poradcov
  • Poradenská činnosť výchovného poradcu
  • Relaxačné popoludnie so študentmi, starostlivosť o duševné zdravie, prevencia stresu
  • Spracovať evidenciu slaboprospievajúcich študentov  podľa informácií z pedagogickej rady

Február

  • Účasť na triednických hodinách v 4. ročníkoch
  • Pedagogicko-psychologické vyšetrenia, pedagogické charakteristiky
  • Vyplnenie prihlášok na VŠ
  • Individuálna pomoc pri výbere seminárov študentom v druhom a treťom ročníku
  • Spolupráca so špeciálnym pedagógom
  • Konzultácie s rodičmi študentov

Marec

  • Príprava študentov na celoplošné testovanie - Maturita 
  • Odborný seminár výchovných poradcov, prenos informácií
  • Relaxačné popoludnie so študentmi - Ako sa zbaviť trémy
  • Individuálne pohovory so študentmi s problémami v škole (správanie, prospech, dochádzka)
  • Spolupráca s učiteľmi, ktorí pripravujú študentov  na prijímacie pohovory

Apríl

  • Udržiavať úzke kontakty s triednymi učiteľmi
  • Poradenská činnosť výchovného poradcu
  • Popoludnie so študentmi - techniky relaxácie
  • Príprava besedy s  Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny v Martine pre študentov 4. r.

Máj

  • Individuálne štúdium odbornej literatúry
  • Individuálne pohovory so študentmi s výchovnými problémami
  • Riešenie aktuálnych výchovno-vzdelávacích problémov

Jún

  • Vyhodnotiť výsledky študentov  s poruchami učenia - spolupráca so špeciálnym pedagógom, analýza po koncoročnej pedagogickej rade
  • Vypracovať analýzu činnosti výchovného poradcu v príslušnom školskom roku 
  • Uzavrieť písomnú dokumentáciu výchovného poradcu

Úlohy trvalé

(uskutočňované priebežne)

  • V priebehu celého šk. roka aktívne spolupracovať s OPZ v Martine, s CPPPaP, s riaditeľstvom školy, s Úradom práce, sociálnych vecí a rodiny v Martine, s triednymi učiteľmi, s ostatnými pedagógmi, s koordinátorom protidrogovej výchovy, s učiteľom občianskej a etickej výchovy a s rodičmi študentov.
  • Zúčastňovať sa porád výchovných poradcov, zabezpečovať prenos informácií pedagógom a žiakom.
  • Uskutočňovať proces profesijnej orientácie a voľby povolania študentov. Sprístupňovať všetkým študentom informácie a poradenskú službu v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy na povolanie.
  • Spolupracovať na integrácii študentov  so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Realizovať informačné a odborné vystúpenia na pedagogických radách, koordinovať činnosť triednych učiteľov.
  • Viesť evidenciu študentov, ktorým boli udelené opatrenia za porušovanie školského poriadku. Uskutočniť rozhovory s týmito študentmi.
  • Realizovať preventívne aktivity v rámci prevencie nežiadúcich javov, ako sú šikanovanie, zvyšovanie násilia, agresivity medzi žiakmi, trestná činnosť.
  • Venovať osobitnú pozornosť študentom z prostredia ohrozeného sociálno-patologickými javmi, u ktorých možno predpokladať zvýšené riziko sociálno-patologického vývinu a vzniku drogovej závislosti. Uskutočňovať pohovory s týmito študentmi, príp. s ich rodičmi. Podieľať sa na aktivitách organizovaných koordinátorom protidrogovej výchovy.
  • Uskutočňovať výchovu k manželstvu a rodičovstvu, formovať kladné city u študentov prostredníctvom rozhovorov so študentmi o predstavách o ich budúcom povolaní a živote.
  • Monitorovať zmeny v správaní študentov  a v prípade oprávneného podozrenia z fyzického alebo psychického týrania či ohrozovania mravného vývinu riešiť problém v súčinnosti s príslušnými orgánmi.
  • Pomáhať študentov  v prevencii problémového vývinu, pri voľbe štúdia a povolania i v prevencii delikventného vývinu. Poskytovať poradenskú a informačnú pomoc študentom, pedagógom a zákonným zástupcom žiakov.
  • Uskutočňovať opatrenia na zamedzenie a eliminovanie šikanovania zo strany spolužiakov. V prípade podozrenia spolupracovať s rodičmi študentov a s orgánmi činnými v trestnom konaní.
  • Pri prerokovávaní závažných problémov rokovať s rodičmi študenta za prítomnosti vedenia školy a urobiť písomný záznam.
  • Zavádzať nové informačné technológie do práce výchovného poradcu, uplatňovať individuálny prístup k študentom, nepodceniť osobný kontakt a rozhovor v procese získavania dôvery študenta.
  • Prijímať také opatrenia na zabezpečenie disciplíny v škole, ktoré sú zlúčiteľné s ľudskou dostojnosťou študenta. Sledovať opatrenia aj ostatných pedagógov na škole, konzultovať a spolupracovať s nimi pri riešení problémov.
  • Koordinovať prácu triednych učiteľov pri riešení výchovných problémov, sprostredkovať im odborné informácie z oblasti školskej psychológie, z odborných seminárov, pracovných porád.